Kata Kata Motivasi Hidup Sukses

Advertisement

Kata Kata Motivasi Hidup Sukses - Siapa sih yang tidak mau sukses, pasti setiap orang mengingin kan hidup sukses, bahagia, tapi untuk mencapai kesuksesan tidak semudah membalikan telapak tangan pastinya kita harus berusaha dan juga tidak lupa banyak berdoa kepada yang maha kuasa pasti nya karena kesuksesan sesungguhnya diberikan oleh maha kuasa dan dibarengi kita tentunya harus berusaha.

Untuk mencapai kesuksesan pasti ada halangan dan rintangan yang menghampiri kita, karena seperti saya bilang tadi hidup sukses itu tidak semudah membalikan telapak tangan, jika sobat pantang menyerah dalam halangan dan rintangan pasti akan serasa membosankan, maka dari itu biyar sobat terus semangat dan pantang menyerah kali ini saya akan memberikan Kata Motivasi Hidup Sukses yang semoga saja bisa bermanfaat.

Kata Motivasi Hidup Sukses

Gimana sudah tidak sabar dengan Kata Motivasi Hidup Sukses yang akan saya berikan kali ini? kalau sudah tidak sabar langsung saja berikut ini saya berikan dibawah ini

Kata Motivasi Hidup Sukses


Sesulit apapun masalah mu saat ini yakinlah kalau kamu dapat melaluinya, Karena tanpa keyakinan sampai kapanpun kamu akan tetap pada masalah mu.

Kenapa kita harus takut kepada kegagalan, sedangkan kegagalan boleh mengajar kita untuk tidak gagal lagi dalam tindakan seterusnya. Tanpa bertindak pun sebenarnya kita sudah gagal..

Jangan bersifat negatif terhadap kegagalan dan kekalahan, kerana saya pasti ada kebaikan disebalik kekalahan dan kegagalan itu.

Tanpa angan-angan maka kita serupa dengan orang yang tiada matlamat. Tapi tanpa usaha dan tindakan, angan-angan saja tidak berguna..

Menuntut ilmu itu payah dan susah, tetapi tanpa ilmu, hidup ini past lebih susah.

Membuat keputusan adalah perkara yang paling susah kerana keputusannya belum tentu baik bagi orang lain walau baik bagi kita.

Mengadu dan meluahlah kepada Allah bukan dengan manusia, kerana Allah maha mendengar lagi maha mengetahui, sedangkan manusia hanya boleh mendengar tetapi belum tentu boleh memahami.

Jangan mengeluh ketika melakukan satu kewajipan dan tanggungjawab dan tiada alasan untuk tidak melakukan tanggungjawab kerana ia satu kewajipan.

Tiada istilah gagal dalam hidup ini. Kegagalan hanya akan hadir apabila kita berhenti mencuba.

Jangan pernah menyerah jika kita masih ingin mencuba.. Mungkin saja kita tinggal selangkah lagi untuk berjaya.

Dalam kehidupan ini terdapat banyak kemungkinan dan kesempatan yang datangnya tidak dapat ditentukan, oleh itu bersiap sedialah setiap saat.

Semakin kuat sebuah kesabaran, semakin kuatlah pula ujiannya. Yang pasti, orang yang bersabar pasti ada hikmahnya, insyaAllah.

Jangan suka mencari kesalahan orang lain, kerana mungkin juga kesalahan kita lebih besar daripadanya.

Apabila keputusan sudah dibuat, maka terimalah akibatnya samada baik ataupun buruk.

Jika anda ingin dihormati, maka belajarlah menghormati orang lain terlebih dahulu.

Rasa sakit boleh membuat kita kuat dan rasa takut boleh membuatkan kita rasa berani.

Sabar adalah satu perkara yang sulit, namun lebih sulit lagi apabila kita menyesal kerana tidak ada kesabaran.

Berhenti bertanya bagaimana cara untuk mendapatkan apa yang kita inginkan, kerana jawapan yang akan kita temui adalah BERUSAHA.

Demikian ulasan mengenai Kata Motivasi Hidup Sukses kali ini, sampai jumpa diartikel lainnya yang akan saya berikan untuk sobat sekalian. Baca juga Kata Motivasi Mario Teguh

Advertisement

Related: Kata Kata Motivasi Hidup Sukses

1 Response to "Kata Kata Motivasi Hidup Sukses"

Anonim mengatakan...

Kata-kata motivasinya jadi pembangkit semangat hidup ini.Terima kasih ini sudah berbagi kata-katanya.